Marki Samochodowe Home Marki Samochodowe Historie Kontakt 

Marki samocchodowe
( Najbardziej znane )

                           
 fotograficzny Opłatek na tort LOGO BMW 03
Niemieckie przedsiębiorstwo produkujące samochody osobowe i motocykle oraz skutery pod marką BMW. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Monachium, w kraju związkowym Bawaria. BMW jest właścicielem innych marek samochodów: MINI oraz Rolls-Royce. Przedsiębiorstwo angażuje się także w liczne sporty motorowe.

Historia
Koncern BMW jako swoich założycieli podaje dwie osoby: Gustava Otto i Karla Rappa, którzy w Monachium na początku XX wieku niezależnie od siebie rozpoczęli działalność gospodarczą w dziedzinie lotnictwa. Znaczny udział w kształtowaniu firmy i późniejsze jej sukcesy należy przypisać osobom: Francowi Josefowi Poppowi – pierwszemu dyrektorowi naczelnemu, Maxowi Frizowi – głównemu konstruktorowi i dyrektorowi technicznemu oraz Camillo Castiglioniemu – akcjonariuszowi i właścicielowi firmy.

     Ferrari Logo - Wszystkie Symbole - Baza znaków i ich znaczeń


Włoska marka samochodów sportowych. Przedsiębiorstwo założone w 1947 roku przez Enzo Ferrariego obecnie należy do koncernu Fiata. W ramach grupy Fiat znajduje się w podgrupie Ferrari Maserati, która jest niezależna konstrukcyjnie od pozostałych marek koncernu. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Maranello we Włoszech.




      Plik:Ford Motor Company Logo.svg – Wikipedia, wolna encyklopedia


Ford Motor Company - amerykański koncern motoryzacyjny założony 16 czerwca 1903 roku przez Henry'ego Forda w Detroit. Ford jest drugim co do wielkości producentem samochodów w USA i piątym pod względem wielkości na świecie. W 2008 roku z fabryki Forda wyjechało 5 mln 532 tys. pojazdów.

Historia
Henry Ford, urodzony 30 lipca 1863 r., należy do jednych z najważniejszych postaci w historii motoryzacji, mimo iż pierwszy przez niego skonstruowany samochód ujrzał światło dzienne stosunkowo późno. W 1878 r. skonstruował swój pierwszy silnik parowy, rok później wyjechał do pracy do Detroit i od 1891 r. pracował jako inżynier w Edison Illuminating Comp., gdzie wkrótce awansował na głównego inżyniera.
Jednocześnie ciągle eksperymentował z silnikami spalinowymi i w 1896 r. powstaje jego pierwszy pojazd mechaniczny – kwadrycykl – którym nocą, 4 czerwca wyrusza w pierwszą przejażdżkę. 3 lata później zakłada własną firmę – Detroit Automobile Comp., która przetrwała tylko rok, podobnie jak jego druga firma. Ford jednak nie rezygnuje i tworzy w 1903 r. wraz z 11 inwestorami kolejną spółkę – Ford Motor Company


     
Mazda Logo 1 - Instytut Wzornictwa

Japoński producent samochodów osobowych mający swą siedzibę w mieście Hiroshima. Koncern został założony w 1920 roku przez Jujiro Matsuda.
W 2007 roku Mazda postanowiła obniżyć spalanie w swoich samochodach (nawet o 30%)

Historia
W 1920 roku w Hiroszimie Jujiro Matsuda wspólnie z grupą inwestorów założył firmę Toyo Cork Kogyo. Początki japońskiej firmy opierały się na produkcji obrabiarek. W roku 1934 firma nieoficjalnie zmieniła nazwę z Toyo Kogyo na Mazda.W roku 1936 Mazda zmieniła swój wizerunek. Wdrożono wówczas nowy znak towarowy o nazwie Flying-M. Nawiązuje on do takich wartości jak zwinność, szybkość i wydajność, które według założyciela wzniosą markę na wyżyny.Pierwsze prototypy samochodów osobowych zaczęły powstawać w 1940 roku, jednak z powodu wybuchu II wojny światowej prace zostały wstrzymane. Ponadto w wyniku zrzucenia 6 sierpnia 1945 roku bomby atomowej na Hiroszimę uległa zniszczeniu blisko połowa fabryki. Dopiero po odbudowie udało się wznowić prace nad produkcją samochodów.





Lamborghini – Wikipedia, wolna encyklopedia


Firma została założona w 1963 roku przez Ferruccio Lamborghini. Jedynym miejscem na świecie, w którym Lamborghini nie będzie rzadkim widokiem, jest Sant'Agata Bolognese, niewielki oddział administracyjny, 32 km od Bolonii. To miejsce jest domem dla Lamborghini, włoskiego producenta samochodów sportowych.

                                                                                                                                                                                                                              Historia
Po drugiej wojnie światowej Lamborghini założył firmę produkującą traktory ze zrekonfigurowanych nadwyżkowych maszyn wojskowych w pobliżu Bolonii we Włoszech. Później rozszerzył się na inne przedsięwzięcia, w tym produkcję systemów klimatyzacji i ogrzewania i wzbogacił się. Sukces Lamborghini umożliwił mu zakup wielu luksusowych samochodów sportowych, w tym Ferrari, uważanego za jeden z najlepszych samochodów tamtych czasów. Po doświadczeniu trudności mechanicznych ze swoim Ferrari, Lamborghini zdecydował się założyć własną firmę sportową, nawet zatrudniając byłego topowego inżyniera Ferrari. Automobili Lamborghini został oficjalnie założony w 1963 roku w Sant'Agata Bolognese we Włoszech, a w tym samym roku zadebiutował pierwszym samochodem, Lamborghini 350 GTV, dwumiejscowym coupe z silnikiem V12. W 2008 roku firma wyprodukowała rekordową liczbę 2430 pojazdów. Z tego prawie 1800 było najlepiej sprzedającym się samochodem, Gallardo, a nieco ponad 630 z nich to flagowy model-Murcielago. Murcielago może sie rozpędzić od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Ma prędkość maksymalną 340 km/h. Lamborghini ma na szczycie Murcielago nową wersję, Murcielago SV. SV, czyli "Super Veloce", co oznacza "superszybki". Kosztuje 300 000 euro.



Mercedes-Benz będzie produkował baterie elektryczne w Jaworze : aleBank.pl  – Portal ekonomiczny – Najbliżej Finansów


    Historia :

Mercedes-Benz to jedna z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Jej historia zaczęła się ponad 100 lat temu, a początek dali jej Karl Benz i Gottlieb Daimler.
Mężczyźni niezależnie od siebie pracowali nad modelem pojazdu. W grudniu 1883 roku Benz założył w Mannheim firmę Benz & Co, natomiast w listopadzie 1890 roku powstała w Cannstatt firma Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) należąca do Gottlieba Daimlera. Dwa lata po założeniu przedsiębiorstwa, Benz skonstruował silnik, który odpowiadał za napęd pojazdu trójkołowego. Jazda próbna zakończyła się zderzeniem ze ścianą. Gottliebowi Daimlerowi w pracach projektowych pomagał Wilhelm Maybach. Za cel postawili sobie udoskonalenie silnika Augusta Otto. W 1883 roku opatentowali szybkoobrotowy silnik spalinowy, a dwa lata później posłużył on za napęd jednośladu.


Ciekawostka:
                              Wiele osób pewnie zadaje sobie pytanie skąd się wzięła nazwa Mercedes. Otóż odpowiedź na nie związana jest z córką austriackiego honorowego wicekonsula w Monako. Emil Jellinek kupił jeden z samochodów Daimlera. Po tym jak auto wzbudziło duże zainteresowanie, zamówił kolejne cztery egzemplarze i sprzedał je z zyskiem. Wkrótce zaczął zamawiać kolejne i zastrzegł sobie, że chce posiadać monopol na ich sprzedaż w Austro-Węgrzech, we Francji, Belgii i Ameryce. To jednak nie wszystko. Dodatkowo chciał sprzedawać je pod nazwą Mercedes, czyli pod nazwą która została nadana na cześć jego córki.



Toyota-Logo - A2


Historia firmy :

Kiichiro Toyoda - pierwszy producent Toyot

Fascynacją Kiichiro Toyoda, podobnie jak jego ojca, były maszyny i urządzenia mechaniczne. Wykształcenie jakie zdobył idealnie pasowało do zainteresowania rynku inżynierią samochodową. Kiichiro odbył podróże po Ameryce i Europie. Przyglądał się tamtejszym rynkom samochodowym a po powrocie do Japonii podjął decyzje o zmianie profilu produkcji.

Japoński rynek samochodowy był bardzo niewielki. W 1929 roku w Japonii zarejestrowanych było 80 000 pojazdów, natomiast produkcja trzech największych japońskich producentów aut nie przekraczała 400 samochodów rocznie. To również było powodem przekwalifikowania zakładów tkackich Toyoda w fabrykę motoryzacyjną.

Najpierw należało zakupić maszyny (warsztaty tkackie były wyłącznie przykrywką dla wyposażenia właściwego). Potem zainstalowano elektryczne piece i precyzyjne urządzenia. W czasie przygotowywania produkcji zaczęła kształtować się strategia Kiichiro Toyody. Dobre samochody, jak uważał, nie będą wiele warte, jeżeli ich cena będzie przekraczać możliwości finansowe nabywców. Wiedział, że musza być tańsze od aut z importu. Celem Toyody było stworzenie pojazdu, który mógłby kupić masowy odbiorca, czyli pojazdu z silnikiem o pojemności 3000 cm3, konkurencyjne wobec i Forda czy Chevroleta. We wrześniu 1933r. w Zakładach Tkackich Toyoda otworzono wydział samochodów.

W tym samym roku wyprodukowany został pierwszy silnik, sześciocylindrowy o poj. 3389 cm3. W maju 1935r. fabrykę opuścił pierwszy Model A1 z silnikiem typu A - pierwszy prototyp Toyoty. Początkowo firma skupiła się na produkcji pojazdów ciężarowych i autobusów, lecz trwały prace nad dalszym udoskonaleniem pojazdu osobowego Toyoty.

Ciekawostka :
Firma Toyota zaczynała swoją przygodę z tkactwem, bawełną









Jeśli kogokolwiek zainteresował temat marek samochodowych zpraszam na Wikipedie znajdują się tam wszystkie informacje

^  Wystarczy kliknąć napis powyżej ^